lørdag 26. november 2011

buss

Fredag var det siste dag i barnehagen for denne uka, og gutta skulle ta bussen alene både til og fra barnehagen alene. Vincent gråt litt ved frokostbordet, men det var fordi han ikke likte at en av lærerene kysset han på kinnet når han kom og gikk. Derfor lovet jeg å ringe barnehagen og be læreren slutte med dette, og da gledet Vincent seg til nok en dag i barnehagen. Emrik gråt da jeg satte han på bussen, og jeg gråt da bussen kjørte avsted.

Formiddagen ble brukt sammen med Rigmor, ei norsk dame som bor her i Sommerville (hun er mamman til Emil som Vincent leker med). Hun tok meg med og viste meg hvor jeg tar buss, hvor jeg kjøper busskort, hvordan jeg kommer meg hjem igjen osv. Det er jo helt genialt! For det første bor vi Super sentralt, blir bare mer og mer fornøyd meg hvor vi bor. For det andre koser det ingenting å ta buss her, jeg trodde taxi var billig, men buss, det er jo nesten penger spart! Så blir nok mye bussing på meg fremover.
Emrik kjører gratis her nede, men kjøpte busskort til Vincent og meg. Det kommer nokk gutta til å syntes er stas.

busskort til mamsen og vincent
Rigmor og jeg gikk fra shoppingsenter til shoppingsenter på Orchard (hovedhandlegata), herregud, det er så mye butikker at man kan "shop till you drop"! Har aldri sett så mye butikker jeg! Ble et par sandaler til Emrik og Playmo julekalendere til gutta. Må innrømme at jeg gleder meg til lille trille er ute, og jeg kan handle litt til meg selv også....

30 varmegrader hindrer ikke at det er pyntet til jul!
Halv tre var gutta tilbake fra barnehagen, og det var to strålende fornøyde gutter som spratt ut av bussen. Tror de var litt stolte også, etter å ha tatt bussen alene til og fra. Lærerne skriver og dagbok for hver av gutta, hvor vi kunne lese at det går kjempebra med Vincent og fremover med Emrik. Veldig morsomt å lese små hverdagshistorier fra hva de har gjort i løpet av dagen.

Papsen kom hjem ganske tidlig på fredag ettermiddag (17:00) så vi dro alle bort til bassenget og innviet helgen. Tror ikke vi hadde vært i bassenget på en uke, så var på tide! Og endelig var det en ettermiddag uten regn. Vi sa også hadet til familien som maiden vår Eva har bodd hos til nå. De skulle fly hjem fredags kveld. Eva skal vaske ut av den leiligheten, men flytter over til oss tirsdag eller onsdag til uka! JIPPI!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar