fredag 10. februar 2012

We are in a bubble

Idag var det siste dag på sykehuset for Jorid og Lucia før de sjekker ut imorgen tidlig.
Jeg sov hjemme i natt og fulgte gutta til skolebussene sine før jeg reiste på sykehuset på visitt.
Jeg har da brukt opp 2 av de 2 dagene man får til fødselspermisjon her i Singapore :-(
For å sammenligne litt med Norge så har Singapore ligget på 2 måneders mammaperm frem til for kun kort tid siden, nå er det økt til hele 4 måneder, yeah go Singapore.

Vel fremme på sykehuset og med bilen trygt plassert på valet parking (sykt) kom jeg frem til Balmoral Suite hvor Jorid slappet av alene, pappas gullklump var ute og fikk hepatitt sprøyte stakkars liten.
Bare for å oppklare så har vi ikke bestilt Suite på sykehuset, kun standard enkeltrom, men pga. usannsynlig mange fødsler (og fars sjarme) ble vi oppgradert. Sykehuset tok på mandag imot 63 barn ila. 24 timer, slå den.
Hele dagen idag har vi vært i en boble på sykehuset bare oss tre, minner litt om de første dagene med Vincent, litt uvirkelig og veldig avskjermet fra virkeligheten der vi koser oss på rommet med lille barnet vårt.

Fikk også besøk av Cacilie som ville hilse på, masse ballonger og pakkesanger og til og med gaver gjemt unna fra Svigers Gry&Bjørn (Mormor og Moffa) når de var her, fikk Lucia.

Tenkte også jeg kjapt skulle få unna ervervelse av fødselsattest mens jeg var på sykehuset idag, var bare 8 foran meg i køen når jeg trakk kølapp og gudskjelov tok det ikke mer enn en og en halv time før det var min tur, blæh.

Reiste fra sykehuset slik at jeg rakk kveldsmat og legging av gutta, må jo ikke glemme de oppe i alt dette.

Imorgen reiser hele familien, inklusive Farmor, for å hente hjem mamma og lillesøster, det ser alle frem til, ny hverdag skal begynne.

Legger også ut noen bilder av lille jenta vår, hun har som dere ser et "storkebitt" i panna og over venstre øye, ser ut som hun har vært i slosskamp. Lange negler har hun også, men det er jo fordi hun er jente.

Gutta sparkesykler mens de venter på skolebussene

Løkt mån ha
Lucia sover ut etter sprøyte

i en boble


Pappa later som han er streng

Men mykner fort







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar