onsdag 5. september 2012

midtveis allerede

Dagene flyr og jammen var det onsdag og midtveis i uka allerede.

Papsen var borte fra mandag til tirsdag, da han var på jobb på et skip rett utenfor Singapore.
Mamsen var på tur med noen norske og svenske mammer i Bhukit Tima Nature Reserve. Det er en nasjonal park og turen var mer eller mindre jungel-trekking på asfalterte stier. Terrenget er lettere variert, for å si det mildt, med noen av de mest sinnsyke bakkene og trappene jeg noen gang har sett og gått. Vi gikk bare 4 km ca, men med alle bakkene og trappene tok det nesten en time og blodpumpa fikk gjennomgå!
Vi så ville aper og kanskje en slange (usikre). Men det var en fin naturopplevelse, koselige folk og bra trening, så frister til gjentagelse.


Fire slitne og svette kropper halvveis i løypa

Etter middag stakk vi en tur på lekeplassen alle fem. Siden papsen var borte for natten ville det si Eva, Lucia, Vincent, Emrik og meg.


Mini-Alexander er happy på lekeplassen

En varm Emrik og en ball-spisende Lucia

Så var det hjem til lekser, og Vincent er så flink, han er i ferd med å knekke lese-koden og det er så utrolig morsomt og rørende å være vitne til! Heldige meg som får gjøre lekser med han hver dag.

Gutta klare for en ny skoledag

Lucia er ekstremt aktiv om dagen, hun er en skikkelig kålmark som ikke sitter stille. Hun står på knær og hender nå, og det kan umulig være lenge før hun begynner å krabbe. Flyttingen kommer i grevens tid og det er på tide å senke sengebunnen i sengen hennes.

Hallo, her er jeg

Eva og Lucia

Tirsdag var det piknik i sjømannskirken i Gardens By the Bay. Cecilie hadde lagt salat til oss. Det var utrolig hyggelig og utrolig varmt! Jeg får helt spader av varmen som er om dagen! Hadde med kamera, men det var ikke noe batteri i kameraet da jeg skulle ta bilder, så ingen bilder fra utflukten, bortsett fra dette jeg fant på nett.


Gardens by the Bay er så fantastisk fint
og ulikt noe annet jeg noen gang har sett

Papsen kom hjem på ettermiddagen, og vi hadde "Eva surprise" til middag, dvs at hun bestemmer middagen. Hun lagde en deilig fillipinsk gryterett, minus okse-leveren som var i.

Onsdag hadde Cecilie og jeg skikkelig hang-out-dag, hvor vi var her hjemme i Sommerville pluss at vi tilbragte noen timer ved bassenget. En veldig koselig dag!

Lucia sovnet plutselig på armen til Cecilie

Siste lunsjen på cafeen ved bassenget i Sommerville

White & black = Lucia og Cecilie

Lucia kjenner på badevannet

På kvelden ble det klart at i morgen skal det pakkes og på fredag skal det flyttes. 100 papp-esker er levert på døra, så det er bare å brette opp armene og stålsette seg for morgendagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar