torsdag 4. oktober 2012

3 dager til jentene våre kommer hjem

Nå er det kun 3 dager til Jorid og Lucia kommer hjem.
Søndag skal vi plukke de opp på Changi Airport og her gleder alle seg til å se de igjen, selv om fokuset fra gutta av og til er "har hun husket gavene tror du?".

Hverdagen her har gått kjempebra, det blir litt mindre tid på jobb disse dagene, men det er greit.
Dagen begyner 07:00 da er det opp og stå, påkledning, frokost, pakke skolesekker, på med myggplaster og ut av døra 07:40. Bussen kommer 07:45 så da er det opp å hente PC og bilnøkler før jeg raser til kontoret.
På ettermiddagen er jeg hjemme rundt 17:00, da har gutta vært hjemme med Eva en time alene og spilt Lego Star Wars på PS3, når jeg kommer hjem er det lekselesing med Vincent mens Emrik leker frem til 17:45 da er det middag.
Etter middag er det dusjing, barne TV frem til 19:00 for Emrik, da er det tannpuss og bok i senga (kvalitetstid 1) mens Vincent får kikke litt på TV. Etter lesing sitter Vincent og jeg og kikker på TV og prater (kvalitetstid 2) frem til 19:45-20:00 før det er natta på Vincent også. Litt rydding og forberedelser til morgendagen før det er rolig rundt 21:00.

Det er med andre ord ikke mye man rekker på en normal hverdag:-)

Gudskjelov slipper jeg handling, middagslaging, klesvask, husvask og oppvask, det håndterer Eva på en meget elegant måte. Idag fikk jeg ikke engang lov til å hjelpe til å rydde av bordet etter middagen :-)

Galeguttas middag, Vincent er smørninja

Barne TV, Vincent valgte Linus i svingen. Julestemningen kom raskt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar