søndag 28. oktober 2012

Lørran igjen

Så var det endelig lørdag igjen, den kjentes ut som en søndag da vi også hadde fri på fredag, men det gjorde ikke noe.

Vi startet dagen med en tur til kjøpesenteret IMM (jippi) for å møte "agenten" til vår hjelper Eva, hun skulle hjelpe oss med papirarbeidet med hjemreisen til Eva i jula.

Vi møter opp 5 minutter før tiden på Mc Donalds på IMM og venter og venter, Jorid prøver å ringe agenten, men hun tar ikke telefonen. 20 minutter på overtid går vi videre for å spise lunch.
Omsider dukker agenten opp en time på overtid så vi får fullført alle skjemaer som må på plass. En utrolig bunke med papirer og 8 underskrifter fra meg hvor hun sikkert kunne lurt meg fra gård og grunn uten at jeg hadde fattet mistanke.

Vi må jo selvfølgelig også innom jernvarehandelen for å handle gipspluggene jeg ikke fikk tak i tidligere, men det går ikke bedre denne gangen enn forrige, null gipsplugger. Tydelig at den vanlige mannen ikke tar for mye i verktøy, noe som sikkert er meget behagelig spesielt når det gjelder å henge opp saker og ting i gipsplater. (noe jeg skulle få merke senere denne skjebnesvangre dagen).

Tilfeldigvis reiser vi innom en lokal jernvarehandel på veien og endelig får jeg tak i gips pluggene.
De deilige gips ankrene i metall som utvider seg på midten når man skrur inn maskinskruen.

Vel hjemme var det bare å sette igang med opphenging av bilder, hyller etc. etc.
Murveggene gikk i en fei med ny borrhammer og riktige plugger, de første 4 gipsveggene gikk også i en fei, men etter det startet moroa.
Da var det først en gipsplare som lå utenpå en murvegg med 10mm luft mellom, deretter en gipsplate med en metallstender bak, deretter en gipsplate med noe annet innihelvetefaenskap bak osv.  osv.
Alle disse morsomhetene bak gjør at jeg ikke får inn gipspluggene og i desperasjon modifiserer jeg betongplugger med teip for å få plassert en skrue der (big mistake), jeg vet jo at jeg får kjeft hvis ikke alle bilder, hyller osv. osv er oppe og på plass innen angitt tid fra bestyrerinnen.

Lettere irritert, men også litt fornøyd over at jeg har fikset biffen, selv om utgangspunktet ikke var optimalt, kommer alt etterhvert opp på veggen.

2 timer etter ligger jeg og slapper av på sofaen når det første bildet eksploderer utover marmorgulvet, lettere fornøyd går over til kraftig flau. Hekter av et par av bildene på de andre litt "dodgy" pluggfestene og er nå i tankeboksen om hvordan dette skal fikses.



Ekke trøtt jeg vel, Lucia får morgenflasken med melk


Alt for å ligge noen ekstra minutter i sengen

Vincent har laget en historie med tegninger og tall, flinkingen vår

Lekeland på IMM uten barn

Med barn

Deilig med shopping


Igang med murveggene

Etter skuffelsen med gipsveggene er det på tide med kveld ute med gourmet klubben, idag er det Zafferanos som skal til pers, Cecilie har valgt sted og vi stiller opp klokken 20:00 i 43dje etasje i en høyblokk i central business district.


Skeptisk, Anisgele med en liten brun klump i


Ingen kan se meg når jeg gjemmer meg bak glasset mitt

Bar

Cecilie og Maria

Vegard med sjekkeblikket

Gjengen. Jorid, mamman og pappan til Cecilie, Vegard, Cecilie og Maria. Den fraværende på bildet var desverre ikke tilstede da bildet ble tatt.

Det er slik dobbel espresso skal drikkes

For et par

Utsikten fra 43dje etasje

Maria og Alex

Mamman og pappan til Cecilie

For et par 2





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar