lørdag 6. oktober 2012

Lørran

Deilig med helg, og deilig med Lørdag.

Idag har vært en innholdsrik dag med mange små ærend.
Hadde planer om kino, men det var ikke noen filmer for gutta som gikk så da ble det kino i stua isteden.

 Vi reiste på Tanglin Mall og kjøpte inn film, Vincent fant raskt en han ville ha mens Emrik fant 4 forskjellige filmer som vi alle hadde fra før, etter det gikk det litt varmt i toppen hans så jeg måtte velge for han. Ikke bare bare å velge film blandt hundrevis av filmer han vil ha.

Deretter måtte vi en kjapp tur til legen med Vincent da han er litt sår på tissefanten og det gjør vondt når han tisser (det var visst helt vanlig).

Etter legen var det innom butikken etter popcorn (det ble potetgull) før vi ankom hjemmet, trakk for alle gardiner og benket oss ned i sofaen for å se filmen "RIO", veldig morsom film.

Etter filmen måtte vi en tur ut og ned i bassenget for avkjøling, deilig, men jeg savner å kunne tusle ut i skogen i frisk deilig Norsk luft i helgene (med hagla i hånda...).

Gutta fikk spille litt Lego Star Wars mens jeg grillet pølser, deretter var det pølsekalas. Jeg grillet vel sikkert 7 ganger så mye som vi klarte å spise, men taktikken her er at jeg nå har rester å småspise på selv når Jorid kommer tilbake, ho, ho, jeg er jammen meg lur (pluss at jeg har 3 pølspakker i kjøleskapet som må spises opp før datoen går ut:-))

Etter middag var det barne TV og ukens lørdagsgodteri høydepunkt for gutta, da blir det stille mens de gofler innpå sukker.

Vegard har planlagt en skattejakt med gutta imorgen. Vegard er jo ikke den som gjør noe halvveis og jeg tror han nå har brukt et par dager på planlegging og forberedelser :-)
Jeg har også fått instruks om hva jeg skal si til gutta slik at det passer med historien og skattejakten, det er Kaptein Blankskalle som er i Singapore og leter etter en skatt, jeg vet ikke stort mer enn gutta så dette kommer til å bli like moro for meg som for de.
Vi gleder oss til imorgen.

Nå er det en litt vemodig alene kveld her, jeg har nok en gang sett alle episodene av både Lars Monsen Canada på tvers og Lars Monsen Nordkalotten 365 så nå er det en stund til jeg kan se de igjen.
Jeg får se om jeg finner noe annet morsomt :-)

Fantastisk deilig at jentene våre kommer hjem imorgen, blir så godt å se turbo prinsessa og Mamsen igjen. Vi henter de på flyplassen imorgen alle mann.

Morgenstund har gullmunn ellerno.

Emrik er kreativ når han skal vaske hendene

Gutta velger film til "hjemme"kinoen

Starbucks, Cloudy Apple Juice og Belgiske Vafler til gutta, Jeg kjører tall Americano

I gangen etter vi har vært hos legen, perfekt gjemmested

KLAR, for kino

Dette er så mørkt vi fikk det til, er mørkere enn det ser ut

Barn til kjøling

Hvis ikke denne gutten blir populær hos jentene skjønner jeg ingenting, han er jo så nydelig

Undervannsgutt

Oi, intelligentutrykket er på plass

Deilig i vannet

Kan dette være nok til 3 sultne mannfolk? Lot være å åpne de siste 3 pølsepakkene

Helt grei grill utsikt

Emrik gomler lørdagsgodt

Vincent gomler lørdagsgodt, han satt ny rekord, alt borte på 5 minutter

1 kommentar:

  1. Skulle gjerne hvert med på de pølsene, så utrolig gode ut.:-) har selv akkurat også vært gjennom alle Lars Monsens filmer, det får meg virkelig til og lengte ut i villmarka :-)Nå er det rim på bakken i gamle norge , og høsten har virkelig satt sitt preg på naturen og tempraturen, men det er bare deilig med skiftningene i årstidene. Takk for flott Blogg Broder, bigg hugg til dere alle.

    SvarSlett