mandag 1. oktober 2012

Monday bloody monday

Etter en deilig helg med masse morro er det alltid vemodig når uken igjen er over oss.
Idag var jeg med guttene ned til skole bussen og det er hyggelig, begge er glade og fornøyde og setter seg siden av hverandre og vinker ivrig når de kjører avgårde.

Lars Jørgensen plukket meg opp da vi skulle på en kort survey på et gammelt drillskip (Deep Venture) som KM skal oppgradere.
Etter en time i bil, vel fremme ved verftet fant vi ut at de ikke ville slippe meg inn uten Employment Passet mitt som jeg beleilig nok hadde lagt igjen hjemme. Verftets fleksibilitet til å løse slike saker er ikke eksisterende så da var det bare å kjøre en time hjem for å plukke det opp før turen gikk tilbake :-)
Fikk unnagjort survey og var akkurat hjemme til å hente gutta når de kom med bussen, det har ikke skjedd før at jeg har fått med meg både levering og henting så det er en slags rekord.

Lekselesing med Vincent er supergøy, han leser og skriver og de har regler de lager for hver bokstav som han synger. Han er superflink og læreren hans har gitt beskjed om at han nå leser så bra at han nå skal ha "klasse" 3 bøker fra biblioteket istedenfor "klasse" 1. Klasse står ikke for klassetrinn :-).

Mens Vincent leser lekser, leker Emrik med Eva og de tuller og ler og koser seg.

Når leksene og lekingen er ferdig rekker de 30-45 minutter med spilling på PS3 før det er middag. Etter middag er det dusjing og så er det barne tv før kvelden er her. Ikke mye en rekker på en vanlig hverdag.

Etter lesing og skriving er det lekse spill på PCn, Veldig populært


Eva leker med Emrik som sitter på gyngehesten som er litt i minste laget

Tilgi meg kjære, håret måtte tas, håper den verste skuffelsen har gitt seg før du kommer tilbake ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar