tirsdag 30. oktober 2012

Ny uke - ny måned - nye muligheter

Ny uke, og snart går vi inn i en ny måned også! November er rett rundt hjørnet og jeg kan ikke skjønne hvor denne høsten ble av. Snart er det jul, og innkjøp av litt julepynt, adventskalender-gaver er allerede i gang, samt at invitasjon til årest juleparty er sendt ut.
Men først skal vi feire Halloween, få besøk av mormor og moffa, feire Vincent sin 6-års dag og besøke Kuala Lumpur og legoland. Altså, vi har mye hyggelig og spennende forran oss i nærmeste fremtid.


Nydelig soloppgang fra terassen

Uken startet på sitt vant vis, hvor guttene dro avgårde til jobb og barnehage, mens mamsen startet uka med å  gå tur i jungelen i Bukit Timah. Der møtte Hege, Madde og jeg en slange (Striped kukri snake), og vi fikk skikkelig snake-shake'n av den, men den var heldigvis ikke farlig!

Ellers ikke så mye nytt å melde, vanlig ettermiddag med lekser for Vincent, Emrik som tålmodig venter på at han skal bli ferdig, sånn at de kan leke eller spille på PS3 og Lucia som krabber rundt og bare er søt som sukker.

På kvelden var jeg på Mahjong-klubb hos Katharina. Mannen heter Peder og jobber i FMC Asker som jurist. Det ble heller lite spilling og mye skravling den kvelden, da vi i utgangspunktet ikke kejnner hverandre så godt. Det måtte fortelles om både båt-ulykke, brannskader, lunge-kreft og min traumatiske lik-torn operasjon. Jeg klarte å kjøre meg litt bort på vei hjem, så var ikkehjemme før halv ett på natta -gjesp!

Tirsdag var det duket for dame-lunsj i sjømannskirken, med tema 50-tallet. Jeg har ikke peiling på 50-tallet, og ikke har jeg verken klær med polka-dotter eller perler, men tok det jeg fant i skapet og hadde en hyggelig dag i kirken. Eva og Lucia var også med og hadde lunsj nedi gata hos Vergie (maiden til Jostein og Elisabeth i kiren).
Slangen i Bukit Timah

Guttene som jobber i kirken tar seg selv lite høytidelig

Elvis og kor-damene hans

Eirin og Jannike nøt 50-talls bufet

Seascape-damene handler mat i finstasen
Meg - Lene - Anne Marit - Anne Helene

Vincent har klatret inn i leke-kurven til Lucia

Emrik vil også prøve

Og Lucia var veldig fornøyd med å få senga fylt opp med leker

Vincent gjør lekser...

... Emrik følger med


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar