torsdag 22. november 2012

Farvel til mormor og moffa

Da var et utrolig koselig besøk av mormor og moffa over for denne gang. Å, som vi har storkost oss!
Tida går alt for fort når man har besøk!
De siste dagene rakk vi litt av hvert, og jammen ble det litt natterangling også:
Søndag var en stille og rolig dag, hvor mamsen og papsen igjen fikk sove lenge (tusen takk). Vi var litt til og fra bassenget, og kom oss ikke ut før vi skulle ut til middag! Ho Haa, som har byens beste biff, åpnet ikke biff-serveringen før senere, så vi måtte dra til Resort World utenfor Universal Studios for å finne en åpen restaurant.

Middagen ble spist på restaurant utenfor Universal Studios

Guttene fulgte nøye med på noen damer som spilte biljard

De møtte noen kjente og kjære venner...

...som heter M & M

Vincent og Emrik med mormor og moffa

Lucia og paps

Parkeringskjelleren på Universal Studios er GIGANTISK

Mandag skulle egentlig mamma og jeg på jungel-safari/trimtur i Bukit Timah Nature Reserve, men pga regn, mått vi avlyse det. Blir veldig glatt i de bratt trappene der, og i tillegg så kommer visst slangene frem når det regner! Vi gikk heller en tur rundt Sentosa og så på husene til de rike!
Ute og trimmer oss på morgenkvisten

Mormor nyter utsikten
Etterpå tok vi med oss moffa og Lucia og kjørte opp til vårt favoritt-senter Tanglin Mall. Det er et lite og koselig senter med små rare butikker, minner litt mer om hjemme enn disse giga-senterne som er overalt. Fant et coffe-table også, som vi trenger. Dette er av resirkulert tre fra Vietnam. Får bare se om jeg får overtalt Alexander:)

Lucia koser seg på cafe

Vi er på Brunetti's på Tanglin

Nytt stuebord?

Etter at guttene var kommet hjem, lekser var gjort, middag var spist, barneTV sett, og barna i seng dro vi ned til Sentosa Boardwalk og tok et glass vin på The Wine Company. Et veldig koselig sted, stille og rolig, lite folk, fin utsikt langs vannet og med belysning som gir julestemning.

The wine Company langs vannkanten

Mormor og moffa slukker tørsten med noe kaldt

Utsikten mot Vivo og det store juletreet de har satt opp

Mamsen

Papsen

kveldskos ute i varmen

Klokken 22:00 hadde vi bestilit billetter på Kino. Vi så Argo, på gold class, dvs stressless stoler som kan legges tilbake, pledd, kelner og all luksus man kan drømme om. Bra film og en opplevelse for mormor og moffa. Selv om det ble litt sent før vi var hjemme igjen.

Film på Gold Class må oppleves:)

Tirsdag tok vi nok en rolig morgen, før vi kjørte til Gardens By the Bay, etter at Lucia hadde våknet fra formiddagsluren sin. Der spiste vi deilig lunsj, og kjørte en liten buss rundt i hagen, så vi fikk sett litt. Det var midt på dagen og uhyre varmt, så vi dro raskt hjem igjen.

Gardens by the bay #1

Gardens by the bay #2

Gardens by the bay #3 med Marina Bay Sands i bakgrunnen

Lucia var sånn passe misfornøyd

Kos med mormor

På kvelden tirsdag dro vi sammen med flere andre FMC'ere og KM'ere (Kongsbergfolk + noen andre nordmenn) til Sultan Jazz Club og så på Morten Qvenhild og hans band "In The Country". Vi hilste på bandet; veldig koselige gutter og snakket litt mer Morten. En hyggelig kveld, men ble litt sent denne kvelden også.
The Sultan Jazz Club

In the Country #1

In the Country #2
In the Country #3

Alexander, mamma og Morten Qvenhild fra bandet etter konserten

Onsdag og mormor og moffas siste dag. Vi hadde bestilit timer i Holland Villag, for å pleie hender og føtter. Deilig! Ellers gikk ettermiddagen til å pakke og kose seg ekstra med barna. Det er lenge til vi ser mormor og moffa igjen, alt for lenge:(

Deilig å få stelt føttene sine. Men så mange farger å velge i.

Gutta spiller og spiller Lego Star Wars. Er helt hekta!

Mormor bader Lucia

Lucia har fått en nattlampe av tante Eli i førjulsgave

Eple og barneTV er fast kombinasjon på kvelden. Denne gangen med 3D brillene på.

Tusen takk for 17 utrolig koselige dager sammen med dere mormor og moffa. Vi har vel knapt lagt et barn eller lest en bok eller pusset et tann de siste ukene. Deilig med avlastning, spesielt av mennekser som nesten er mer glad i barna våres enn vi er:)
Vi ønsker verdens aller beste mormor og moffa en god og trygg tur hjem til Norge og Kongsberg og Ulla og adventstid og jula. Savner dere allerede.

Takk for denne gang mormor og moffa

De ble kjørt standsmessig til flyplassen i Limo-cab!
Det passet bra å våkne til regn og torden og lyn og skikkelig gråværsdag i dag, for det er akkurat sånn det føles nå som huset er tomt og besøket vårt har dratt. Men, men vi får prøve å glede oss over alt det morsomme vi har gjort sammen disse ukene og glede oss til alt det morsomme vi har forran oss: Som bl. annet: Jul til Australia, besøk av Farmor på nyåret, besøk av Hermann i mars, jentetur til Hong Kong (?), påske i Vietnam, jakt-tur til Afrika (?) osv osv. Vips er sommeren her igjen og dette eventyret er over.
Nå skal Lucia og jeg på barneltreff til Silje:)