onsdag 26. desember 2012

Australia Dag 2, Smiths Beach Resort

Lucia og guttene våkner klokken 06:00 selv om de sovnet etter åtte alle sammen. Vi drøyer en time til 07:00 før vi kommer oss opp og smører med solkrem. Ned til stranden for å kikke, utrolig mye fluer, men nydelig strand og deilig friskt vann rundt 20 grader.
Utsikt ned mot stranden

Gutta har sporet opp nok en karusell, blir de aldri for gamle for dette?

Frokost inntas på en liten cafe ved siden av hotellet. 3 pølsetallerkner og en scrambled eggs til 60 dollar er ikke veldig billig, men hva skal man gjøreJ.
Mams og Lucia utenfor frokost cafeen
Hotell for en natt
Vi fikk ordnet late checkout fra hotellet og drøyde det til 11:00 før vi sjekket ut og reiste inn til Busselton. Busselton er en liten koselig by som man tror er mye større enn det den egentlig er, ble overrasket over dette flere ganger her nede. Vi kjørte ned til bryggen og gikk opp i fyrtårnet, som er nede ved stranden, der var det fin utsikt og ikke minst ser man den 1,3 km lange bryggen. Vi tok også et lite tog utover denne bryggen (og tilbake).
Fyrtårnet

Utsikt over brygga fra stranden

Utsikt over brygga fra fyrtårnet (helt klart verd pengene)

Panoramafotografering

Alle samlet til et familiebilde på toppen av fyrtårnet

Mamsen kjøler anklene mens vi venter på toget

Det gjør gutta også

Lucia, Jorid og Vincent i den enorme togkupeen

Emrik og Alex, merk brillene mine som jorid kaller "transformers" det er visst ikke et kompliment, hvordan det ikke er et kompliment skjønner ikke jeg. Transformers er jo dødskule

En og annen flue var også med på turen, hvis de hadde betalt hadde dette blitt butikk

Gutta vinker til de som må gå, det var en togregel at alle måtte vinke "to those who are not fortunate enough to ride the train"

Showmaker Vincent

Lucia sovnet hos mamsen igjen
Etter den lange og slitsomme togreisen måtte vi få oss noe mat og vi hadde fått anbefalt restauranten The Goose som også lå nede på stranden. Maten var nydelig, vi fikk en tallerken med tiger reker, ost, pate, fisk, brød, kjøttboller italiensk pølse og aioli, gutta spiste fish & chips, eller rettere sagt chips, fisken spiste paps og lucia.
The Goose
Etter lunch satt vi kursen mot Smiths Beach Resort. Det var en kjøretur på 30 minutter hvor alle i bilen sov bortsett fa sjåføren. Vel fremme sjekket vi inn i et av deres beach shacks, helt grei standard med 2 soverom.

Vi måtte desverre ut å handle ganske raskt etter ankomst da vi ikke hadde noe mat og det kun er en restaurant og en gourmet Deli på resorten. Turen gikk til Dunsborough og Coles supermarked, stort og greit (og dyrt).

Vel tilbake var det hamburgere på grillen mens gutta kikket på film på Samsung tab. Det er visst ingen barnekanaler på tvn her. Etter middag var det leggetid på alle barn, de har noen timer å ta igjen som de mistet i natt.
Lucia tuller med papsen på andre siden av fluenettingen

DENNE husker jeg det er jo Jarlsberg, jippii

Barne TV
En øl og et glass lokal hvitvin er klart når småttisene ligger i sengen.