fredag 4. januar 2013

Det skal jo ikke være mulig

å bli så glad for å treffe igjen materielle ting.

,men det er det altså.

Nå skal det sies at dette innlegget stort sett er for min egen del og fordi det er så deilig å skrive om alt dette og det forlenger øyeblikket. Dere som ikke er interessert i jakt og/eller utstyr trenger ikke lese videre.

Min gode venn Vegard har vært i Norge i julen og vært en slik kjernekar at han har vært innom huset vårt i Ringveien og plukket opp diverse effekter jeg trenger til Sør Afrika jaktturen i mai iår.

Vi hadde en telefonseanse når han sto i kjelleren og gikk igjennom nøye og unøye pakkede kasser og poser med jaktklær og utstyr, utrolig nok fikk han med stort sett alt på listen.

Vegard var forespeilet et 15 minutters oppdrag, men det endte med nærmere en time i kjelleren, lenge nok til at han måtte hente skoene sine underveis for ikke å forfryse føttene.

Lukten når bagen med klær og utstyr ble åpnet her i Singapore var mer enn en stakkars jeger kan klare, etter 1 år, 2 måneder, 20 dager og 10 timer uten en eneste jakttur var det et magisk øyeblikk å bli gjenforenet med mine kjære eiendeler.

Sør Afrika jakt pakkeliste vises under med gram vekter og hvor det skal pakkes, egen kolonne var laget for Vegard med oppsummering av vekt og det viste seg at det var 8784 gram som Vegard måtte medbringe til Singapore.


Pakkeliste del 1

Pakkeliste del 2

For et gledelig gjensyn

Av utstyr Vegard fikk fraktet ned nevner vi:

- Fjellreven Afrika jakken (arvet av min far Vincent SR når jeg var 15 år, dvs 14 år siden...)
- Ørkencamo bukse, nylig handlet på Cato Ringstad, ikke jakttestet
- Alfa ørken feltstøvler, passe tilsølt av kudu og bushpig blod fra forrige tur
- Camelback 4 l, sekk
- Ullfrotte feltskjorte
- Ørkencamo T-skjorter
- Brynje nettingoverdel
- Ullgenser, gammel tysk tettstrikket modell
- Kikkert, handlet på nett fra USA
- Yaesu jaktradio med ekstra batteri, øremusling og lader. Handlet på nett fra Japan
- Garmin CSx60 GPS, med kart over Norge, Sverige og Sør Afrika
- Caps
- Laser avstandsmåler, arvet av min far Vincent SR når han oppgraderte til Leica

Nå er jeg så heldig at jeg får testet mye av utstyret i slutten av Januar når jeg skal på villsvinjakt med Vegard.

Jihuu, happy days are here again

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar