torsdag 28. februar 2013

Sommer og sol og safari

De som bor hjemme i Norge tror sikkert at vi er ute ved bassenget og nyter sommer og sol daglig når vi bor her nede. Sånn er det ikke, det kan gå mange uker mellom hver gang vi er ved bassenget, og da helst for et kjapt ettermiddagsbad i helgen. Men i dag fikk Hermann og jeg skviset litt soling/bading inn i programmet.

Etter at guttene var sendt med skolebussen, fikk jeg tid til å sykle en runde rundt øya. Det er ca 12 km og tar litt under en time. Fin start på dagen og dette er før det har blitt uutholdelig varmt ute! Da jeg kom hjem måtte jeg vekke ungdommen i huset = Hermann, som er litt av en syvsover. Jeg prøver å dra han opp ikke så alt for sent (9-9:30), sånn at han er litt trøtt på kvelden når vi legger oss i 23:00-tiden.

Etter frokost lekte vi litt med Lucia, og da hun skulle sove tok vi bussen ned til Vivo for å kikke litt! Hermann kan jo ikke komme hjem med full sparekonto:) Vi sonderte terrenget, men det ble ingen kjøp. Vi fikk tid til en mani/pedi (kun for meg må jeg presisere) og en sushi-lunsj, som Hermann var lettere skeptisk til, enda det var han som valgte det(!), før vi tok bussen hjem igjen.

Hjelp, Hermann har krympet!

Mani/pedi = Luksus

The Sushi-man

Da Lucia skulle sove ettermiddagsluren sin, stakk vi endelig en tur til bassenget. Heldigvis var det blitt skygge, så det var ganske så deilig der. Jeg leste blad, mens Hermann var uti vannet så lenge at han tilslutt så ut som en rosin:).

Nylakkede negler ved bassengkanten
Endelig: litt basseng tid!

Det kjørte et militærhelikopter rett over hodene våres

Da guttene kom var det "same same as always": snack, lekser og lek før middag, som i dag var ihjel stekt kjøtt i en rødvinsgryte. IKKE å anbefale:( Skuffelsen var stor, hater å spise kjip middag. Papsen dro frem en av sjokoladeplatene som Hermann kom med for å mutre oss opp, og den fikk ben å gå på! Seks stk sjokoladehungrige mennensker klarte å spise den på null komma niks!

Guttene syntes det er gøy å tegne på duggete vinduer.
Her på vei ned i parkeringskjelleren etter å ha kommet hjem med skolebussen

Ikke de beste arbeidsforhold for en stakkars gutt som prøver å lese lekser:(

Krangel om siste biten!

Lucia syntes og det var godt med sjokkis
 Etter middag dro guttene til Singapore Zoo for natt-safari, mens jeg ble hjemme og koste meg med Lucia.
Kveldskos

Tøff i pysjamas!

Noen bilder fra gutteturen til Singapore Zoo og nattsafari, hvor man kjører rundt i åpne busser/tog og ser på opplyste dyr i mørket. Deilig, stille, spennende og behagelig. Morsomt for store og små!

Søtnos

triple trouble klare for safari

Hvem er han raringen i midten?

Zebra-bussen som frakter menneskene rundt
i en egen del av dyreparken som er forbeholdt natt-safari

Det nærmeste Alex kom bilde av et dyr denne gangen, selv om de så massevis.
Ikke så bra natt-kamera. Men ser man nøye etter kan man skimte en antilope!

Klokka er ni og det er skoledag imorgen. Marsj og hjem i seng!

Nå er det blogging og så pakking på mamsen, for i morgen tidlig drar jeg til Bangkok på jentetur sammen med Silje, Maria og Kristin! Guttene (+Lucia) gleder seg til guttehelg med pølser, rødt kjøtt og lego-utstilling! Hasta La Vista baby:) Satser på at papsen tar ansvar for oppdatering av bloggen i helgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar