torsdag 21. mars 2013

Siste nytt

Siste nytt her i huset er:

1. Vi hadde koselig middagsbesøk av Stian Jægtvik (broren til Marte) søndag ettermiddag/kveld. Han er KM-kollega av Alex hjemme på Kongsberg.

Stian og Emrik ble raskt kompiser

Papsen bøy på deilig grillmat søndagskveld
2. Vi har fått plass til Emrik og Lucia i Kronen barnehage fra 1. August! JIPPI!!!! Det er samme barnehage som Vincent og Emrik gikk i før vi flyttet til Singapore.


YES! Barnehageplass for Emrik og Lucia er i boks!


3. Mandag morgen var vi 8 damer som gikk tur i Bukit Timah Nature Reserve. Der møtte vi på en Blue Coral Snake, helt blå med rød hal og visstnok en av de aller giftigste slangene her nede! SKREKK OG GRU!

Denne slangen er lett å få øye på hvertfall!
Bildet er lånt fra "verdensveven".
Jeg hadde ikke nerver til å ta frem kameraet


4. Vi kommer hjem litt tidligere enn først anntatt. Ser ut som hjemreise dato blir rundt 25. juni! Vi gleder oss mer enn mest!


5. Lucia har virkelig knekt klatrekoden og er nå å finne sittende (og stående!) på gyngehesten, i sofaen og  på stoler, så her er det bare å følge med, evt utstyre henne med hjelm og polstret drakt.

Se jeg kan gynge helt selv...

...og klatre opp og ned helt selv
6. Alex og jeg tuslet bort til en av restaurantene på marinaen tirsdag kveld og møtte Jostein og Elisabeth til en liten trivelig skravlings. Jeg fikk med tidenes største og beste mohjito.

drink servert i giga syltetøyglass

7. Vincent kom stolt hjem med utmerkelse fra rektor i dag. En "Principle Award"  henger høyt i kurs og han fikk den for "trying new things, being a risk taker during class lessons". Flinke gutten vår!7

Flinkeste Vincent gutten

8. Emrik kom også stolt hjem, med selvlaget Angry Bird figur og Cowboy hatt laget av avispapir:)

Og flinkeste Emrik gutten
9. Mamsen har tatt ansiktmaske, som papsen mente var av det skremmende slaget og at jeg hadde skadet barna mine for livet om de hadde sett meg med den.



10. Jeg ble bedt ut på særs hyggelig bursdagslunsj av Nina på PS Cafe på Dempsey Hill. På vei hjem stakk jeg innom antikvitetsbutikken og fant wedding-cabinet/kinaskap, buddah-figur, steinløve-statuer, salongbord og nattbord som jeg bare "må" ha:)

deilig lunsj med nydelig jente = Nina
11. Lucia og jeg var på koselig badebesøk hos Anna og Kaja, som akkurat her flyttet inni nabo-condoen, hvor de har eget svømmebasseng på takterassen.Fantastisk!

Anna

Lucia, Kaja og Anna

Kaja venter barn nr to om få uker!


12. Jammen fikk jeg ikke være med klassen til Vincent da de skulle på teater og se "Goldielocks and the three little bears"! Jeg fikk ansvar for fem gutter, Vincent inkludert. 

Vincent med klassekameratene sine på bussen.
Tror de het noe som Isaac, Mike, Tanish og Chanho

I teatersalen: Mike, Isaac, Chanho, Vincent og Tanish som jeg hadde ansvar for.
De kommer fra Australia, Australia, Korea og India.
Scenen, det var ikke lov å ta bilder under forestillingen.
13. Alle barna vokser og gror her under solen, så det var på tide med nye sko, som tilsammen dekker de fleste av regnbuens farger:)

tripp trapp tresko
14. Jeg rakk en morgen-sykkeltur rundt øya i dag og hadde fin utsikt underveis.



15. Lucia og jeg fikk også hyggelig leke/lunsj besøk av Silje og hedda i dag.

Jentene styrer og ordner og leker på gulvet...
....og deler og deler ikke og ler og skriker

...mens silje og jes spiste lunsj og drakk Chaei tea latte
16. Lucia er ganske så grinete om dagen, skikkelig grumpy og humørsyk. Håper det er hjørnetennene som er på vei som forårsaker dette og at det snart går mot blidere tider:)

alt er galt innimellom....

...men plutselig er jeg blid igjen og sier å-ååååh:)
17. Tre troll slapper av i senga våres mens vi venter på middag.


18. Gi disse barna en liten gressplen og de vil løpe rundt til krampa tar dem. Gleder oss vilt til de er fysisk slitne etter dager med lek og morro utendørs hjemme i Norge.

elsker - elsker ikke - elsker

morro, men fryktelig varmt
på en liten gressplen i nærområdet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar