torsdag 11. april 2013

Travle dager

Man skulle jo tro at det var stille og rolig dager når man "bare" går hjemme med en 1-åring og i tillegg har maid (Eva) som gjør det aller meste av det meste:) Men neida, her løper dagene og ukene avgårde, den ene avtalen avløses av den neste og vips var det snart helg igjen! Det er nok noen som vil få seg en kraftig "wake-up-call" når vi er på plass hjemme i Kongsberg og den normale hverdagen begynner for fult med to fulle jobber, to barn i barnehage og en på skole/SFO!

Uansett, her er uken så langt, i bilder.

Uken startet med nok et besøk hos legen med Lucia, det fjerde på under en uke! Dr Leo Hamilton sa "ppor little thing" da han så tåa til Lucia og sørget for at tåa uten hud ble renset og bandasjert av en sykepleir. Vi skal fortsette å smøte sårene som er på føttene og beina hennes, gi antibiotika flytende to ganger om dagen og rense og bandasjere foten morgen og kveld. Hun har visst en stafflekokk, men er nå på bedringens vei der hun løper rundt med en sokk:)




Lucia får medisin blandet med saft fra sprøyte

Ellers er mandager dagen for de store innkjøp (storhandel) og på kvelden fikk papsen og jeg gått oss en lang kveldstur (8km), med et lite vann-stopp hos Vegard og  Cecilie, for å få blåst ut litt steam. Mye som skjer om dagen i forbindelse med hjemflyttingen.

Tirsdager starter med boot camp 08:30. Spreke og sporty Christine kjører oss andre Sentosa damene knall-hardt og det er øyeblikk innimellom hvor jeg nesten hater henne, men det er veldig deilig etterpå!!

Deretter dro Cecilie og jeg en tur til sjømannskirken for kunstutstilling. Mange kreative og flinke folk her nede! På tide å komme i gang snart selv også! Har handlet inne alt jeg trenger, så er bare å sette det på kalenderen! Vi fikk også handlet litt i butikken: brunost og lakrisbåter!

mye fint å se på

kollasj
ansikter
kollasj
fotografier og malerier


Deretter kjørte vi til Gardens By the Bay for å møte Christell, Madde, Eirin, Jannike og Louisa til en rask lunsj på Indochine i SuperTree! God, men dyr mat! Jeg spiste Lemon Grass King Prawns, og utsikten var upåklagelig!

Den flotte høygravide Cecilie med restauranten i bakgrunnen.
Inngang nede i "treet" og heis opp til toppen
Restaurantinngangen til høyre

Eirin, Christell og Madde (og en flaske Voss vann:))
Mamsen
Disse arbeiderne har ikke høydeskrekk!!

For min del ble kvelden avsluttet med Mahjong hos Jannike. Vi har fått blod på tann og spiller litt oftere enn før. Det er så utrolig gøy! Spesielt siden jeg vant 3 av 4 runder:) Jeg har handlet inn alt jeg trenger for å starte opp Mahjiong klubb i Kongsberg når jeg kommer hjem, så om det er noen spilleglade mennesker som har lyst til å lære et nytt og utrolig morsomt spill (ikke vanskelig) så skrik ut! Jeg har fire ledige plasser, da jeg har lovet Hege Steffensen (som også bor her om dagen og flytter hjem i sommer) en av plassene!

Sjokolademousse med marsmellows

mamsen og fine Trine

Katharina, Jannike og Monta

Jeg tror papsen avsluttet dagen med TV med gutta (kjøpte mange nye barne filmer i Vietnam) og så litt jaktfilmer på TV etter at gutta var i seng, kjenner jeg han rett:)

Lucia med de to Ausrtaske søstrene Sasha og Ava.
De bor også her på Seascape og de leker masse sammen.
Dessverre flytter de tilbake til Australia i slutten av April

Eva og Lucia
Eva med Sasha, Lucia og Ava
Morgenstund har gull i munn og Lucia er ekstra kosete om dagen, siden hun har litt vondt i foten. Ikke ofte hun har tid til å kose i det hele tatt!

Daddy-Love

Paps, Lucia og Vincent
Onsdag hadde lucia og jeg playdate med Anna og Kaja. Før avreise så poserte Lucia velvillig på bordet. Alt som ikek er lov er veldig morsomt!

strike a pose, med en sokk:)
 Vi ventet nede i lobbyen på at Anna og Kaja skulle hente oss.

Lucie er god venn med alle som jobber på Seascape.
Her sammen med en kvinnelig vakt og en mannlig rengjører

Baby-bilstolen blir brukt når vi skal ta taxi eller får sitte på med andre i bil!
 Vi kjørte ned til Liang Court og Royce Kids Gym hvor vi har vært tidligere. Det er himmelen for barna der med alle mulige leker, og noen som går å rydder opp etter seg:)

Anna og Lucia

Kan noen få meg ut av denne husken?

Denne var litt morsommere

Ut på handeltur

Speil speil på veggen der

Søtnos!

Lucia, Kaja og Anna

Super-spreke, høygravide Kaja og Anna, som blir storesøster når som helst

Sofa for barn

I bilen på vei hjem igjen
Mens Lucia sov, stakk jeg ut på tokt med Hege. Vi var sultne som ulver, så endte opp med fancy og god tre-retters lunsj på Alkaff Mansion! Litt stivt, men ellers bra! Etterpå dro vi rundt og kikket, besøkte Nula (Bloomingville produkter) Unique (Israelsk design) og en kjøkkenbutikk som selger vasker osv til kjøkken. Det er nå klart at vi ikke får med oss møbler hjem fra Singapore, og vi kan jo ikke reise hjem med en nesten tom kontainer. Derfor fikk vi nyss i at å kjøpe kjøkkenvask fra tyske Blanco var et røverkjøp her nede. En fjerdedel av prisen hjemme i Norge. Hege og jeg kikket, så får vi ta med "the men with the money" når vi skal handle:)

Alkaff Mansion

Italiensk restaurant
Hege med Carpaccio til forrett

Artisjokk pasta med nyrevet parmesan

Appelsin creme brule til dessert
Onsdag kveld ble avsluttet med tennis for Vegard og papsen. Cecilie kom til meg for å se film. Vegard og Cecilie hadde med en flytemadrass til guttene, som var veldig morsom å se barneTV i.
Etter at barna var i seng så den Oscar-vinnende Silver Linings Playbook, men den var ikke helt overbevisende, for jeg sovnet!

Gøy med ny oppblåsbar TV-stol!
 Mams startet tordag med en sykkeltur rundt øya! Det er yacht-festival her på Sentosa til helgen, så på vei hjem så jeg dette "dråget" prøve å parkere inne på marinaen!

Jammen sa vi STOR båt!
Om under en uke får vi storfint besøk av Aaron med foreldre (Snorre og Linn) og i den anledning har jeg lånt en vippestol av Cecilie. Lucie syntes den var særs behagelig å sitte/ligge i, så spørs om Aaron får ha den i fred når han kommer:)


Baby på 14 mnd:)
Vi tok taxi til Reflections hvor Silje og Hedda hadde invitert inn til barseltreff. De tre krypa er trippel trouble og vet å skape rot overalt!

Aleksander, Hedda og Lucia deler på "godeteriet"
Yoghurt topper og druer går ned på høykant

Hedda trener på å gå med tralla si, og Lucia sitter gjerne på


Aleksander lager grimase

Det er rot overalt etter baby mafia'en har vært på ferde

Ballbasseng innendørs var morro

Silje tøysetuller med Aleksander

Søte Hedda


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar