torsdag 4. april 2013

Vietnam Dag 3

Frokosten var like god som i går, gutta velger tre, fire forskjellige retter og spiser ikke opp noen, tror de synes det er moro å kunne hente det de har lyst på selv.
Vi fikk basseng besøk i dag av Trine og Thomas med barna Anna og Theo, Vincent og Emrik synes det er moro med noen lekekamerater. De fire brukte et par timer på å jakte på en frosk og å mate fiskene i bassenget med brød.
Det nye uttrykket til Emrik, standard fotofjes

Theo og Vincent dykker i bassenget

Mens Lucia sov spiste vi andre lunch ved bassenget på hotellet, det var skikkelig god mat.

Thomas og Papsen er klare for lunch og en Øl

Og jentene vil gjerne ha et glass hvitvin
Og etter lunch fikk barna en is

Og da var vi glade igjen

Lucia spiser French Fries, supersunt

På ferie skal man jo slappe av, så etter lunch var det tid for basseng og bading igjen.
Vincent synes det er moro med bølgene i sjøen og er blitt skikkelig tøff, helst vil han være i sjøen hele tiden.

Bordtennis i vinden er ikke lett

Lucia går ned i basenget, opp av bassenget, nes i bassenget, opp av bassenget osv.

Vi satte også i dag kursen inn til Hoi An, i dag for å prøve skjortene jeg bestilte i går og å spise middag. Mye bedre temperatur inne i sentrum på ettermiddagen, men det var vi visst ikke alene om å ha funnet ut for det var skikkelig kaos av mopeder og folk.
Skjortene så fine ut, de måtte bytte om ett sett med knapper, men ellers så de meget bra ut. Mens jeg prøvde skjorter gikk Jorid en tur for å få Lucia til å sove, uten hell. Lucia har nå fått flere tenner, jeksler har kommet på begge sider, plutselig skjønte vi hvorfor hun gnager på hånden sin hele tiden.
På vei til byen, godt vi ikke må stole på disse doningene for å komme oss dit

Hoi An gamlebyen er uten biler, men mopeder og motorsykler er lov, det er visst "Primitive Vehicle"

Jeg tar bilde av Jorid mens

Jorid tar bilde av gutta

Gutta spiller på Iphonen til Jorid hos skredderen
Middagen inntok vi på «Good Morning Vietnam», en, av alle ting, Italiensk restaurant som vi ble tipset om av Trine og Thomas, de nevnte også at Sea Bass (fisk) her var veldig god. Mens jeg bestilte fisken til de voksne og deilig italiensk pizza til barna var Jorid ute en tur for å kjøpe seg et Mahjong spill, noe hun er blitt hekta på under de hvitvinsmarinerte kveldene med Mahjong jentene i Singapore.

Jorid gikk forbi dette markedet når hun var ute å kjøpte Mahjong

Italiensk restaurant, Lucia sover i vognen

Og så ble det litt brus når hun våknet

Sinnataggen

Ferdigspiste gutter

Emrik tar bilde av Jorid, Lucia og Vincent
Vi traff også Didrik fra barnehagen til Emrik sammen med mamman (Lotten), pappan (Ola) og storebroren Svante. De koste seg på en hyggelig restaurant vi tilfeldigvis gikk forbi.

Gutta fant tonen kjapt

Vi traff også Silje, Joachim, Hedda, Trine, Henrik og Alexander, de satt på en restaurant vi har i planene senere i uken.
Småbarnsfamilier få ferietur
Vi måtte bare bytte taxi 3 ganger for å finne en med alle sikkerhetsbelter intakt, lurer på om det er status å ikke ha sikkerhetsbelter i orden her nede. Tilbake på rommet var det den vanlige kattevasken og en film på laptopen før barna ble lagt og de voksne kan slappe av. Jorid mente det ble litt kjedelige kvelder her så hun bestemte seg for å gjøre noe spennende, nemlig å telle Mahjongbrikkene sine, ja ja, det blir ikke morsommere enn man gjør det selv.

Hele gjengen på vei mot Taxi

Gutta ser på film på laptopen