mandag 17. juni 2013

Haze

I løpet av 20 mnd har vi ikke opplved det veldig ofte, men i dag våknet vi til "haze", en slags dis/tåke forårsaket av regnskogbrenning på Sumatra i Indonesia. Det er en bitter lukt ute og himmelen har vært grå i hele dag og det er altså ikke pga skyer. I ettermiddag måltes PSI (The Pollutant Standards Index) til nærmere 120, hvilket betyr at gamle, barn og mennesker med lungesykdommer blir anbefalt å holde seg innendørs! Har vel kun opplevd dette en gang tidligere, men da visste jeg ikke hva det var og syntes det var litt hjemmekoselig, for det minnet meg om lukten av vedfyring på høsten. Men nå viser det seg at lukten ikke er så koselig alikevel! Vi har derfor stort sett holdt oss inne i dag, pakket, pakket og pakket!

grått-grått-grått
Men en liten luftetur fikk vi til, på lekeplassen på Vivo, før vi storhandlet med Eva for siste gang! Det har jo vært fast tradisjon for Eva, Lucia og meg å handle inn for hele uka hver mandag. I dag var guttene med også, og siden vi må prøve å tømme kjølskap og fryser  denne uken, handlet vi for rekordlave 300kr!

Lekeplassen på taket på Vivo



Deilig å kjøle ned føttene

rundt og rundt

søtnos 1 & 2

Kos med mams

Disse to er i ferd med å bli veldig gode venner

lilleLu

Super-trioen

Skliing på liksom-gress-matte

Lucia i farta


Emriken også

sitter her og kikker litt jeg

En blå larve

og en rød en

tre av fire


happy

Lucia kiler Emrik på magen

kranglefanter

mange kule statuer/klatrestativ

en hund eller rev?

Gutta fant nye masker til å bruke på flyet

Pappa, vil du ta oss med på kino til helgen, pleeeeaseee:)

Lite i handlekurven siste mandagen med storhandel

Paps hadde jobbavslutning med de lokale kollegaene rett etter jobb og jeg tror de var nærmere 20 stk på en lokal food court i kveld. Han sendte meg dette bildet:)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar